Vegabond

Vegányság Budapesten, jó kaják, rossz kaják, éttermek egy vegabond szemével.

Friss topikok

Linkblog

Esti kaja & főzés

2009.01.01. 22:21 | vegabond | Szólj hozzá!

Nem ettem napközben túl sokat, most meg nagyon éhes lettem...

Fűszervajas kenyeret nyomatok lila-, ill. fokhagymával, meg zöld erőspaprikával.

Holnap reggel 8-ra megyek dolgozni, reggel még rádobok egy kis zöld teát, nehogy elájuljanak a kollégák. Egyébként fokhagymából olyat vegyetek, aminek még megvan a "bojtja", a Kínából jövőknek nincs, éljen a haza.

Közben nekiálltam életem első erőleves/ramen-ének. Valamelyik blogon olvastam róla, aztán mivel úgyis bírom a távol-keletet, gondoltam kipróbálom, most egy ilyen elég szimpla receptet találtam: http://www.sarok.org/users/recept/m_65292/

Emellett azért én teszek a levesbe sárgarépát, fehérrépát, vöröshagymát, a leveskocka pedig bioboltos alacsony sótartalmű zöldségkocka. Nem 2 perc alatt készítem el, főzöm 1,5 órát lassú tűzön. A tészta jó kérdés, most kínomban cérnametéltet csináltam (tudtátok, hogy 1 perc a főzési ideje?).

Tamari szójaszószt fogok használni, mert ilyen van itthon :P A különbség a shoyuhoz képest, hogy ebben nincs (pörkölt)búza, ill. elvileg erősebb íze van FIXME

 Nem tudom pontosan mikor adjam hozzá a szóját, szerintem majd csak a vége felé, a feltét csak lilahagyma lesz asszem, bár akkora adagot csináltam az alapléből, hogy marad holnapra is.

 

Nem kapok százalékot, de pont azért hoztam létre a blogot, hogy leírjam szerintem mik a minőségi alapanyagok, ételek (persze az _általam_, _jelenleg_ ismertek):

A fűszervaj Meggle, a leveskocka Rapunzel, a szójaszósz Clearspring, a tészta "Füri-féle" (egyébként 8 tojásos, majd legközelebb durum...)

A bejegyzés trackback címe:

https://vegabond.blog.hu/api/trackback/id/tr45852336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása